sunnuntai 27. heinäkuuta 2014

Erittäin hyvä syy poiketa ostolakosta, kahteen kertaan

Instassa mua seuraavat tietävätkin, että olin ostolakossa (tästä kyllä on jo aikaa). Nimenomaan olin. En vain voinut ohittaa Kokkolan Tokmannissa koria, josta löytyi monta himoitsemaani tekstuurilakkaa. Ja yksi cremelakkakin. Vaikka en yleensä nykyään enää ostele markettilakkoja, silti maksoin itseni näistä kipeäksi. 


Tuo lumenen kultainen tekstuurilakka oli se suurin himotuksen kohde. Seuraavaksi tuo Rimmelin Peppermint. Loput olivat vähän heräteostoksia, mutta kaikki ihania. :3 Kun viimeinkin innostuin tekstuurilakoista ja annoin itselleni luvan ostaa niitä vain lakatakseni yhden kynnen kerrallaan, nälkä kasvaa syödessä. Tässäkin tapauksessa. 

Tässä sitten kuva seuraavasta ostoskerrasta joka myöskin on vilahtanut Instassa... Kävin Vesalla Tuurissa kylässä ja mukaan tarttui nämä Essencen(paitsi rasvapurkki) ihanuudet. Paljon siellä ei enää ollut lakkoja tarjolla, mutta meikkejä kyllä löytyi vielä ihan hyvin. 


Tähän täytyy vielä mainita, että tilasin itselleni myös uuden puhelimen (onneksi on säästötili!). Vanha puhelimeni reistaili jo sen verran, että sille tuskin on muuta tehtävissä kuin tehdasasetusten palautus ja sitten pitäisi katsoa pelittääkö puhelin paremmin. Puhelimeen ei myöskään mahdu kaikkia tarvitsemiani sovelluksia, joten sekin edesauttoi mua tähän hankintaan. Kyllä siihen liittyi tulevien puhelimien speksien vertailuja tähän vanhempaan versioon ja hintapohdintoja monen päivän osalta viikkojen ajan, joten heräteostoksesta ei ollut kyse. Jos lähes samat speksit löytyy vanhemmasta versiosta kuin uudesta (uudessa oli vielä aavistuksen isompi näyttö, mutta huonompi resoluutio), mutta hintaa on puolet enemmän, niin eikö se kannata ostaa vanhempi kun sen vielä saa? Eihän tässä tietty ollut KitKattia, mutta toimii se vanhemmallakin versiolla. Miehellä on samanlainen puhelin ollut jo useamman kuukauden ja se on pelittänyt ihan moitteetta. Mitään 600 euron puhelinta en nykypäivänä ikinä ostaisi, sillä niissä yleensä on paljon sellaisia ominaisuuksia, joilla en itse tee mitään ja maksaisin turhasta. Luulen, että kalliimpien puhelimien omistajat harvoin edes osaavat hyödyntää puhelimen kaikkia ominaisuuksia... Huomaako tekstistä, että mulla on huono omatunto tästä ostoksesta? :D Kuitenkin odotan innolla, että saan paketin käsiini ja pääsen hypistelemään uutta puhelinta ja muokkaamaan sen omannäköiseksi. Tällainen nörtti innostuu uusista elektroniikkalaitteista lähes yhtä paljon kuin kynsilakoista. :D

Osaisinkohan mä oikeasti mennä edes vähäksi aikaa ostolakkoon?? Miten ihmeessä te onnistutte siinä? :D

Mutta nyt siihen oikeaan asiaan, eli niihin tämänkertaisiin lakkauksiin.

Lumenen Sandy Brook oli se suurimman himotuksen aiheuttaja, joten se sai päätyä kynsille ensimmäisenä. Mä en niin hirmusti välitä tekstuureista joissa ei ole kimallusta ollenkaan. Tämä on täydellinen kultainen tekstuuri, ei liian keltainen. Se sisältää myös vähän suurempia glittereitä, mikä on aina vaan plussaa.


Peukalo, etusormi ja pikkurilli on lakattu Rimmelin Peppermint -lakalla. Keskisormessa on Gina Tricot valkoinen ja Peppermint -liukuvärjäys. Leimat on tehty China Glazen Passionilla Pueenin laatasta 70. Nimettömässä on tuo Lumenen Sandy Brook.


Täydellistä! <3 Mun täytyy myöntää, että ehdin tilata itselleni OPIn kultaisen tekstuurin Honey Ryder ennen kuin löysin tämän Lumenen, mutta musta tuntuu että taidan pitää molemmat. Ne ovat kuitenkin tarpeeksi erilaisia. :)

Käytetyt lakat:

Rimmel Peppermint, Gina Tricot White, China Glaze Passion ja Lumene Sandy Brook

28 kommenttia:

  1. Tuo Lumenen Sandy Brook on yksi suosikeistani, erinomainen lakka. Ja kyllä on nätti sävy Peppermintissä <3. Ostolakon pitäminen - uh, se on hankalaa...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on kyllä ihana, juuri sellainen kuin halusinkin! :)
      Mä yritän nyt kovasti olla ostolakossa edes vähän aikaa, saa nähdä miten onnistun...

      Poista
  2. Tuo Lumenen kultainen näyttää samalta kuin IsaDoran Sugar Crush. Olisin voinut kyllä Lumenen itsekin kotiuttaa, näyttää IsaDoran kaltaiselta täydelliseltä kultaiselta tekstuurilta. Ihanat kynnet ja ihania lakkkoja :) Mullakin Honey Ryder vielä testaamatta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olisin hyväksynyt kumman vain, mutta satuin löytämään tämän Lumenen ennen IsaDoraa. :) Netistä en viitsinyt tilata näitä, sillä niiden hinnaksi olisi silloin tullut niin kova. Ajattelin että jos tulee vastaan, niin sitten ostan. :)
      Kiitos! :)
      Mullakin on edelleen se Honey Ryder testaamatta, vaikka testaamattomien lista onkin jo aika lyhyt, 7 taisi laskea excel eilen illalla. :)

      Poista
  3. Oi miten kauniit kynnet! Tuon Peppermintin voisin ite kans haluta 8)

    Ja älä välitä, ei mullakaan ostolakot onnistu ikinä :D Sillon kun on ostolakko, ostan lakkoja ihan liikaa ja muuten (ostolakon pois ollessa) en osta paljon mitään, outoo..

    Ainii, mä oon 600€ puhelimen omistaja, ups.. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Tuo Peppermint on kyllä ihana lakka! :)

      Mä uskon, että voisin pysyä ostolakossa, jos joku mulle siitä koko ajan muistuttaisi. :D Ehkä mun olisi myös hyvä olla olematta ostolakossa, jos sitten en ostelisi paljon mitään?!? :D

      Eihän siinä mitään, kyllä mäkin olen aikoinaan 800 € yhdestä kännykästä maksanut, mutta mulla oli siihen silloin hyvin varaa. :D Ja mä vaihdoin puhelinta aina uusimpaan kun sellainen tuli markkinoille... Mutta nyt sitä ostaa puhelimen enemmän niin, että katsoo tarkemmin mitä ostaa ja mihin tarkoitukseen. Jos mulla olisi varaa, tottakai mulla olisi uusi ja kallis puhelin aina. :D

      Poista
  4. Onpa kauniit kynnet :) Värit sopii toisiinsa erinomaisesti!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Mä oon nähnyt niin paljon upeita lakkauksia tällä väriyhdistelmällä, joten ei voinut mennä kovin pieleen. :D

      Poista
  5. Kaunis lakkaus! Ostolakosta en halua puhua, mulla se ei toimii yleensä hetken mutta annas olla kun löydän jotain kiinnostavaa niin ennen kuin ehdin kissaa sanoa, olen klikkaillut jotain koriini. Fyysisissä kaupoissa on helpompi olla järkevä, netissä karkaa mopo käsistä. Niinpä ole todennut, että mulle toimivinta on noudattaa maltillisen ja harkitun ostelun linjaa jatkuvasti lakkoilun sijasta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!
      Mullakin toimii näköjään vain hetken. Onneksi sitä kuitenkin nykyään tulee ostettua vähemmän niitä hutiostoksia kun niitä harkistee kauemmin. Tuo sun taktiikka vois olla mulle myös se toimivin. :) Keväällä tuli osteltua todella vähän lakkoja, mutta nyt oon ostellut enemmän tämän hiekkalakkainnostuksen vihdoin alettua... Onneksi uusissa kokoelmissa ei ole tiettävästi mitään suuria himotuksen kohteita ja indielakkoihin ei oikein ole varaa, joten ehkä tämä ostelu tästä hidastuukin itsekseen. :D

      Poista
  6. Nätti lakkaus ja kivoja ostoksia

    VastaaPoista
  7. Niin kesäiset ja niin kauniit :)

    VastaaPoista
  8. Nää kynnet on aivan järjettömän nätit. Siis... uuhh... ♥ Ehkä kauneimmat sun kynsistä tänä vuonna. Rakastan!

    Ja mun on ehkä pakko käydä etsimässä tuo Peppermint itsellenikin. Iski äkillinen minttuhimo. Ja ei kai meistä kukaan oikeasti pysty olemaan ostolakossa? Hei, lohdutan: mun uudenvuodenlupaukseni kynsien saralla oli että musta laatikko -lukema pysyis koko vuoden alle kymmenessä. Noo.. juuri nyt se on 22, ja matkalla on muistaakseni vielä 7 lakkaa.. että tuota... minäpä tästä menenkin...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! <3 Myönnän, että nämä nousi itselläkin tuonne top vitoseen heti. Tämä Peppermint on kyllä ihana, eikä se koostumukseltaankaan ollut huono. :)

      Mulla onneksi ei tuo käyttämättömien lakkojen määrä päätä huimaa, tällä hetkellä 7. Jos en olisi noita Shimmer Polishin lakkoja saanut testattavaksi lisää lähes 40 niin saldo olisi varmaankin nolla tällä hetkellä. :D

      Enää en kuitenkaan jaksa ahdistua lakkojen määrästä, yritän keräillä vain niitä lakkoja, jotka tulevat jäädäkseen. :)

      Poista
  9. Oi, toi kultainen Lumene on ihana!
    Pitää selkeesti seikkailla samaiselle Tokmannille :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on ihan täydellinen! <3
      Sinne jäi ainakin yksi kyseinen lakka kun mä sieltä lähdin! :)

      Poista
  10. Hiekkaa pu(u)rossa on kyllä sellainen lakka, jonka takia saa ostolakon rikkoa. Mulla on se ja haluisin ostaa varalle toisen, jos jostain löytyy! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ehdottomasti oli pakko rikkoa sitä! Mäkin mietin heti sen toisen ostoa, mutta sitten päässäni alkoi ääni muistuttamaan, että jos lakkaan kaksi kynttä per lakkaus, kauanko tämä lakka kestää muutenkin?!? En taida tarvita toista... :D

      Poista
  11. Ihanat kynnet!!! Tykkään todella kovasti ja taas kerran täydellinen työnjälki!

    Minä en välitä oikeastaan muista kuin kimaltavista tekstuurilakoista. Muutama hutihankinta on niidenkin osalta tosin tullut tehtyä. Yhtään Lumenen tekstuurilakkaa en omista, ei ole sopivasti osunut silmien alle. Mieli niitä on kyllä tehnyt...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :3

      Mulle myös se kimallus on tärkeää, sellaiset mattaiset ei oikein sytytä. Näitä on oikeasti tosi vähän enää missään, kiersin Kokkola-Oulu-akselilla aika monta kauppaa, enkä löytänyt kuin tämän yhden paikan jossa niitä oli. Onneksi oli! :D

      Poista
  12. Upeat lakkaukset! Mää himoitsen tota Peppermintiä...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Se on ostamisen arvoinen, kahdella helpolla kerroksella saa peittävän tuloksen. :)

      Poista

Kiitos kommentistasi! :)