maanantai 21. maaliskuuta 2016

Essencen siveltimen käytöstä

Postasin syksyllä Essencen meikkisiveltimen soveltuvuudesta lakkausten siistimiseen. Lupasin silloin postata aiheesta lisää, kunhan olen ehtinyt testata niitä. 

Nyt asia tuli uudelleen mieleeni kun eräänä iltana lakkasin kynsiä. Tässäpä on nyt sitten vähän mietteitä tuosta siveltimestä.

Olen ehtinyt käyttää kaksi sivellintä loppuun tässä ajassa, olen siis pärjännyt noin kolme kuukautta yhdellä siveltimellä. Sivellin on muuten hyvä, mutta on siinä iso muttakin. Nimittäin siitä lähtee yksittäisiä karvoja irti ja niitä pitää sitten olla nyppimässä pois. Molemmissa siveltimissä on ollut sama juttu. 


Kuvassa oleva sivellin on siis toinen loppuunkäyttämäni sivellin. Kuten kuvasta näkyy, ei se muuten ole mennyt käytössä pilalle, noita karvoja vain lähtee enemmän irti.


Mä en tiedä ostanko näitä enää jatkossa, se jää nähtäväksi. Sivellin kuitenkin toimii kuten pitääkin, eikä se mene asetonista pilalle. Asetoni vain ilmeisesti liottaa liimaa ja yksittäisiä karvoja lähtee irti. Yksittäiset karvat on helppo napsia pois, mutta silti se ärsyttää. Ehkä mä metsästän itselleni jonkin toisen siveltimen ja jätän nämä varalle.  

18 kommenttia:

  1. Mulla sama ongelma siveltimen kans, en tiedä/muista minkämerkkinen sivellin on mutta eilen just lähti taas kunnon tupsu karvoja. Kerrothan jos löydät hyvän siveltimen! On mulla essencen pinkki sivellin, muistaakseni luomiväri sivellin mut se on hiukan liian paksu tarkkaan poistoon.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun pitää tosiaan jatkaa metsästämistä, mutta ilmoitan kyllä, jos löydän hyvän vaihtoehdon! :)

      Poista
  2. Mä testasin tätä sivellintä myös, mut meni tuohon kuntoon parin käyttökerran jälkeen. Lopulta siitä lähti varmaan puolet noista karvoista enkä saanu sillä enää hyvää jälkeä aikaan. Vaikka onkin halpa, niin en silti maksaisi edes sitä hintaa uudelleen tästä siistimissiveltimenä :D Palasin takasin neljä vuotta vanhaan Cailapin yleissiveltimeen, joka toimii vielä loistavasti. Siitä en enää luovu :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla kestää kuitenkin aika pitkään ennen kuin alkaa irtoamaan noita karvoja. Hyvähän se on jos on löytänyt sen hyvän vaihtoehton itselle! :D

      Poista
  3. Itsellä on ollut oikein hyvä sivellin hakusassa jo pidemmän aikaa ja silloin kun kirjoitit ensimmäisen kerran näistä, kävin ostamassa. Käytän kynsilakanpoistoaineena X-traa ja se kyllä tuhosi nuo siveltimet hetkessä. Muutama lakkauskerta ja sivellin oli käyttökelvoton :/ Harmittaa, että hyvä ratkaisu ei toiminut itsellä! Etsintä jatkuu :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on ollut myös ikivanhaa X-traa ja Miramea, mutta oon tosiaan onnistunut pärjäämään kohtuullisen pitkään noilla kahdella. Etsintä tosiaan jatkuu! :)

      Poista
  4. Mulla on käy näin kaikkien (kiina)siveltimien kanssa myös. Mutta halpoja kun ovat niin samakait se on niitä ostaa, kun pysyvät kuosissa kuitenkin sen pari kuukautta :) Välillä oon yrittänyt puristaa pihteillä tuosta metallikohdasta tiukemmaksi mutta eipä se oo auttanut :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ilmeisesti näistä liima alkaa likoamaan asetonin vaikutuksesta ja siksi niitä karvoja alkaa irtoilemaan. Facen puolella yksi lukija taas sanoi, että puristaminen oli auttanut! Pitää varmuuden vuoksi kokeilla itsekin. :D

      Poista
  5. Mä ostin tuollaisen siveltimen melko pian sun postauksen jälkeen, kun satuin siihen törmäämään. Kokeilin sitä innolla ja totesin juuri sopivan kokoiseksi. Seuraavana päivänä vain odotti vähemmän miellyttävä yllätys; puolet vihreistä karvoista oli kadonnut. Sivellin näytti siltä kuin joku olisi napsauttanut puolet harjaksien pituudesta pois, ne ilovat ilmeisesti sulaneet... Ostin kuitenkin muutaman lisää kokeiluun, enkä ole toista kertaa aivan niin pahaa tulosta saanut ja kestävät muutaman kuukauden käytössä, joten hamstraan niitä aina essencen pisteellä käydessäni :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ok, eli näissäkin varmaan on sitä laatuvaihtelua sitten jos toiset on kestäneet paremmin. :)

      Poista
  6. Mulla ei niinkään karvoja irtoa, mut kaikki karvat uppoo sinne sisään :D Siis varmaan se liima pettää..ne saa takaisin vetämällä ulospäin.. Pitää itekin kokeilla jos puristamalla sitä metallia litteemmäksi, auttaisi vähän..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jahas, mulla ei ole vielä tuota tehnyt ollenkaan. :D :D

      Poista
  7. Minä ostin syyskuussa -14 Kicksistä kulmakarvasiveltimen lakkojen siistimiseen. Työreissu vähän venyi, ja piti saada kynnet lakattua reissussakin :) (Toki ostin samasta syystä "pari" lakkaakin, ja kynnenkovettajan ja poistoaineen.) Se kulmakarvasivellin on kestänyt tähän talveen saakka, ja nyt piti ostaa uusi. Valitettavasti meillä ei ole Kicksiä lähimaillakaan, mutta eräs todella ystävällinen kanssaharrastaja diilasi minulle uuden samanlaisen. Kynsilakanpoistoaineena käytän asetonista ja risiiniöljystä sekoitettua ainetta, eikä tuosta Kicksin siveltimestä ole irronnut yhtään karvaa, ne vain kuluvat.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitääpä joskus kun pääsee Kicksiin asti niin tarkistaa siveltimien tilanne. Meillähän se on ihan tuossa nurkan takana, vain 140 kilometrin päässä. :D :D

      Poista
    2. Siellä karvattomassa päässä :D lukee toisella puolella "EYEBROW" ja toisella puolella "KICKS professional", varsi on musta ja karvat ovat kiinni metallissa. Noin niinkuin tuntomerkkeinä mainitsen :)

      Poista
    3. Täytyy pitää mielessä jos joskus pääsen sinne asti! :D Kiitti!

      Poista
  8. Mulle kävi samojen siveltimien kanssa samalla lailla. Hyviä kyllä ja ajavat asiansa, mutta....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä niin. Taas olisi uusia hakusessa testiin.

      Poista

Kiitos kommentistasi! :)